Jsme jedni z vás – výrobci kosmetiky, kterou se snažíme distribuovat do všech koutů světa.Než jsme se rozhodli zkusit v Česku spustit nový typ veletrhů, orientovaných na ty správné lidi, sjeli jsme veletrhy na 3 kontinentech.


Vystavujeme skoro 8 let na všech velkých veletrzích po celém Německu, pravidelně se prezentujeme na Cosmoprofu v Itálii, byli jsme v polské Varšavě, rakouském Grazu, v Trenčíně i Bratislavě na Slovensku, maďarské Budapešti, švýcarském Curychu, holandském Utrechtu, ale také v Londýně, Paříži, Moskvě, Istanbulu, Dubaji, v americkém Miami i Los Angeles a dokonce i v kolumbijské Bogotě. Máme za sebou víc zahraničních veletrhů, než je u českých výrobců obvyklé a díky tomu jsme získali i řadu zkušeností.


Byli jsme na spoustě míst a všude jsme viděli různý přístup k vystavovatelům i návštěvníkům. Při každém zahraničním veletrhu jsme si uvědomovali, jak moc v Česku chybí veletrh, který by se cíleně orientoval na profesionály. Uvědomovali jsme si to při každém rozhovoru s ostatními vystavovateli v naší zemi, kteří si stěžují na upadající úroveň českých veletrhů a na malé procento profesionálů nebo nákupčích mezi tisícovkami koncových návštěvníků.To všechno nás vedlo ke sjednání licence Beauty Forum pro Českou republiku. Veletrhy Beauty Forum jezdíme už řadu let a vybrali jsme si je právě pro jejich vysokou úroveň profesionality, kterou se budeme snažit nastavit i tady.


Btw – rádi pomůžeme všem, kteří byste chtěli zkusit nějaký zahraniční veletrh. Nebojte se na nás obrátit, není to těžké.


Nicméně to není náplní dnešního postu. Rádi bychom Vám dali několik tipů, jak mít úspěšný stánek na veletrhu obecně:


1. Nepodceňujte světloJe-li stánek vedle stánku, pak si návštěvník veletrhu vybírá podle prvotních vizuálních dojmů místo, kde se zastaví. Pokud na stánku máte málo světla, je vyšší pravděpodobnost, že vás přejde a zastaví se tam, kde je světla víc.


2. Ukažte, co prodávátePředstavte si například 15 lidí před vaším stánkem, kteří lidem, co kolem nich prochází, blokují výhled do vašeho stánku. Máte-li své produkty vyskládány na prodejním regálu na zadní straně stánku, lidé je nemají šanci vidět. Investujte do barevného banneru, umístěného v takové výšce, aby i zdálky každý viděl, co nabízíte. Popřípadě v lepší variantě do velkoformátové obrazovky, kde můžete pouštět i krátká videa, která upoutají pozornost ještě víc. Na výrobce videí za super ceny vám rádi dáme kontakt.


3. Korporátní identitaVymyslete svým zaměstnancům na stánku nějaký na první pohled viditelný společný znak. Pokud už tedy hostesky neobléknete do stejných kostýmků ve firemních barvách, stačí i kalhoty v jedné barvě a stejné tričko nebo košile – ideálně s firemním potiskem. Vypadá to dobře a zvyšuje to důvěryhodnost značky, na rozdíl od stánků, kde každý má na sobě úplně něco jiného.


4. Promo materiályMějte připravené jednoduché a snadno zapamatovatelné letáky, které svým potenciálním zákazníkům necháte. Nezapomeňte na kontaktní údaje a neškodí uvedené číslo stánku, protože pokud nákupčí dostane 100 letáčků, doma už si nevzpomene jaký stánek ke kterému přiřadit. Výhodu osobního setkání se svým potenciálním dlouhodobým partnerem můžete špatným reklamním prospektem promarnit.


5. Úsměv a vstřícnostNikdy se nezapomínejte usmívat i když vás bolí záda, nohy i hlava. Pro návštěvníka není nic horšího, než vidět personál stánku, který znuděně sedí za pultem a potenciální zákazník má pocit, že by je dotazem jen obtěžoval. To je totiž zaručený způsob, jak nezískat ani jednoho klienta a často hlavní důvod, proč pak tito lidé říkají „ten veletrh byl blbej“, i když vina veletrhu to mnohdy ani zdaleka není…

Držíme palce, ať se Beauty Forum Praha dobře připravíte a těšíme se na vaše nové dlouhodobé zákazníky…